Artykuły

I edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dni Konsultacji Stomatologicznych”

 

17 czerwca 2011 roku rozpoczyna się I edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dni Konsultacji Stomatologicznych”. W ramach organizowanej akcji w 10 lokalizacjach na terenie kraju zostaną przeprowadzone bezpłatne konsultacje stomatologiczne. Kampania potrwa do 21 sierpnia br.
i zakończy się w Warszawie. Merytoryczny patronat nad akcją objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. Partnerem są marki Sensodyne, Parodontax oraz Corega.  

Z przeprowadzonego przez Pentor Research International badania  wynika, że aż 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami. Najczęstsze dolegliwości, na które skarżą się Polacy to podrażnienie, którego doświadcza 17% dorosłych osób, krwawienie przy szczotkowaniu - 16% oraz stany zapalne - 12% osób.

Jednocześnie, co trzeci Polak cierpi na wrażliwość zębów (aż 35%). Ponad połowa pacjentów akceptuje jednak codzienny ból zębów wywołany nadwrażliwością zębiny i nie zgłasza się z tym problemem do lekarza dentysty. Wrażliwość zębów powoduje ogromny dyskomfort i obniża jakość życia, a niedostateczna lub niewłaściwa pielęgnacja może stać się przyczyną rozwoju chorób przyzębia czy próchnicy.

Powszechne są także problemy Polaków używających protez zębowych. Takich osób jest w Polsce
aż 8,2 mln, przy czym protezę zębową nosi aż 69% osób powyżej 60 roku życia. Doświadczają one uciążliwych i krępujących dolegliwości, takich jak przedostawanie się cząstek pokarmu pod protezę, na które skarży się 76% używających protez zębowych, czy wiążąca się z tym konieczność wypłukiwania protezy wielokrotnie podczas dnia – 68%. Wśród innych problemów Polacy wymieniają, m.in.: podrażnienia i uwieranie w trakcie noszenia protezy, konieczność unikania niektórych pokarmów czy obawa przed wypadaniem protezy.

„Dni Konsultacji Stomatologicznych” to pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Prezydent, prof. dr hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji. Tworzą ją autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem akcji są marki Sensodyne, Parodontax oraz Corega.

„Jak wykazują badania, a także codzienna praktyka lekarzy stomatologów, Polacy nadal niedostatecznie dbają o higienę jamy ustnej. Inicjatywa którą podejmujemy ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat specyfiki wszystkich problemów związanych z wrażliwością i chorobami dziąseł. Chcemy wskazać skuteczne sposoby leczenia tych dolegliwości, przede wszystkim jednak uzmysłowić,
że nie należy ignorować pierwszych, niepokojących objawów”. – mówi prof. dr hab. Marek Ziętek, Honorowy Prezydent PTS, członek Rady Ekspertów kampanii.

Mobilny gabinet odwiedzi 10 miast w Polsce: Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz, Kraków, Łódź, Wrocław, Czeladź, Katowice oraz dwukrotnie zawita do Warszawy. Konsultacje stomatologiczne prowadzone
w ramach kampanii będą odbywać się w terminie od 17 czerwca do 21 sierpnia br.
    

W ramach akcji na terenie całego kraju będzie można skorzystać z bezpłatnych konsultacji stomatologicznych, podczas których lekarz dentysta zbada stan zdrowia jamy ustnej pacjentów, udzieli porady i przekaże materiały edukacyjne dotyczące ich problemu. Pacjenci, u których lekarz zauważy niepokojące objawy, będą kierowani na dalsze konsultacje w ich mieście.

Terminy i miejsca badań:

    Gdańsk        17 – 19 czerwca    - Galeria Bałtycka
    Poznań        24 – 26 czerwca    - Galeria Stary Browar
    Bydgoszcz        1 – 3 lipca        - Galeria Rondo Bydgoszcz
    Kraków        8 – 10 lipca        - Galeria Bonarka
    Łódź            15 – 17 lipca        - Galeria Manufaktura
    Wrocław        22 – 24 lipca        - Galeria Dominikańska
    Czeladź        29 – 31 lipca        - Galeria M1
    Katowice        5 – 7 sierpnia        - Galeria Silesia
    Marki            12 – 14 sierpnia    - Galeria Marki
    Warszawa        19 – 21 sierpnia    - Galeria Złote Tarasy


Szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie kampanii www.dnistomatologii.pl.

Dodatkowych informacji udzielają:
Biuro prasowe:

Marta Karaś, Weber Shandwick
tel.: (22) 210 12 92 ; kom.: 601 403 560
e-mail: mkaras@webershandwick.com

Aleksandra Skwarek, Weber Shandwick
tel.: (22) 22 210 12 94;  kom.: 603 333 970
e-mail: askwarek@webershandwick.com